Veelgestelde vragen

  • Hoelang duurt het voordat ik een bod kan verwachten?

    Heb je alles netjes ingevuld, dan krijg je zeer snel een telefonisch bod van ons. Als het wat langer duurt voordat je bericht krijgt kan dat te maken hebben met de volgende factoren:

    • Je hebt een te hoge vraagprijs ingevuld. Bijvoorbeeld een vraagprijs die hoger ligt dan de marktwaarde. Dit kan je aan laten passen door contact met ons op te nemen via 088 - 0024700
    • Je hebt geen of te weinig foto’s geüpload. Je kan maximaal 20 foto’s uploaden. Maak hier dus gebruik van! Hoe meer foto’s, hoe beter.
    • Op sommige dagen is het extreem druk. Hierdoor kunnen niet alle aanvragen direct behandeld worden. Zit er spoed achter? Bel dan gerust ons servicenummer (088 0024 750)
  • Zijn er verborgen kosten op het moment dat ik mijn auto verkoop?

    Nee er zijn geen verborgen kosten. Het gebruiken van onze dienst is voor jou geheel kosteloos. Er is geen limiet aan aanmeldingen. Je mag dus zo vaak een auto aanmelden als je wilt.

  • Mag ik mijn auto aan iemand anders verkopen?

    Zolang je jouw auto nog niet via ons verkocht hebt, ben je vrij jouw auto aan iemand anders te verkopen. Wij raden je aan hiermee te wachten tot er een bieding via ons is binnengekomen. Zit er spoed achter? Bel dan gerust ons servicenummer (088-0024750).

  • Wat voor bedrijven zijn er bij jullie aangesloten?

    Onze klanten zijn uitsluitend RDW-erkende autobedrijven met een hoge waardering. Al onze klanten worden op klanttevredenheid en professionaliteit door ons geselecteerd.

  • Hoe wordt mijn auto overgeschreven?

    De kopende partij beschikt over de mogelijkheid uw auto direct te vrijwaren. Je krijgt dan ook gelijk het overschrijvingsbewijs mee. Hiermee kan je jouw verzekering opzeggen en de wegenbelasting wordt daarmee automatisch opgezegd. Omdat je als consument bij ons centraal staat, zijn wij bereid je hierin bij te staan.

  • Hoe verdient 247auto.nl de service?

    Jij, als consument, betaalt ons niets. Ieder autobedrijf dat via ons auto's inkoopt, betaalt per afname een behandelingsfee.

  • Ik ken meerdere websites zoals die van jullie. Is er een verschil?

    Ja, wij zijn een commercieel bedrijf dat zich concentreert op optimale dienstverlening. Wij staan voor een proactieve benadering en helpen jou optimaal bij de verkoop van jouw auto.

  • Moet ik mijn auto zelf wegbrengen?

    Ja, je brengt de auto zelf naar het autobedrijf waarmee de deal gesloten is.

  • Hoe ontvang ik mijn geld?

    Je krijgt direct bij aflevering contant betaald of het verkoopbedrag wordt direct per bank overgemaakt. Je krijgt in geval van een bankoverschrijving een bewijs van betaling mee.

  • Er zit een trendbreuk in de kilometer registratie van mijn auto. Mag ik mijn auto aanmelden?

    Je kan jouw auto gewoon aanmelden en verkopen via 247. Let wel op dat je netjes vermeldt dat er een trendbreuk zit in de kilometer registratie. Je bent hier verantwoordelijk en aansprakelijk voor. Wanneer je niet aangeeft dat er een trendbreuk is, kan dit een strafbaar feit zijn waarvoor je persoonlijk vervolgd kan worden. Klik hier voor meer informatie.

  • Hoe maak ik goede foto’s van mijn auto?

    Hoe meer foto’s, hoe beter. Maak er een aantal van de buitenkant en het interieur. Zie hieronder hoe.

    • Maak van elke hoek van de auto een foto
    • Maak een foto van de voor- en de achterkant
    • Maak een foto van de voorstoelen
    • Maak een foto van de achterbank
    • Maak een foto van het dashboard vanaf de achterbank
    • Maak een foto van de kilometerstand
    • Maak foto’s van alles schades

    Je kan maximaal 20 foto’s uploaden. Heb je problemen met uploaden dan mag je de foto’s eventueel per e-mail versturen naar contact@247autoverkopen.nl. Ook is het mogelijk om de foto's via Whatsapp te versturen, bekijk de contactpagina voor het nummer.

  • Hoe bepaal ik de vraagprijs?

    Je kan bijvoorbeeld op www.gaspedaal.nl kijken voor welk bedrag jouw type auto te koop staat. Wanneer je twijfelt over de vraagprijs kan je ons vrijblijvend advies vragen via 088-0024750. Wij helpen je graag.

  • Wat doen jullie met mijn persoonlijke gegevens?

    Wij vragen zo min mogelijk persoonlijke gegevens van jou om te zorgen dat de privacy risico’s vanzelfsprekend lager zijn, dit komt ook overeen met de GDPR wetgeving. We communiceren met jou door middel van telefoon, e-mail en eventueel WhatsApp wanneer het gaat over de status van het verkopen van jouw auto; denk aan, bijvoorbeeld, het doorgeven van biedingen of het vragen van foto’s. Jouw gegevens zijn uitsluitend in te zien door 247 auto(verkopen) en zullen niet openbaar worden gemaakt tijdens het taxatieverzoek. 247 auto(verkopen) verstrekt jouw gegevens niet aan derden, tenzij wij daartoe verplicht zijn op basis van de wet of een rechterlijke uitspraak.

    Ga je akkoord met een bieding, dan zullen de gegevens van zowel de kopende partij en jouw gegevens via een e-mailbericht aan elkaar bekendgemaakt worden. Het is niet toegestaan deze gegevens aan derden te verstrekken. De gegevens worden gebruikt voor de uitvoering van de overeenkomst.

  • Wat doen wij met de persoonlijke gegevens?

    In het kader van onze dienstverlening worden persoonsgegevens vastgelegd. Wij gebruiken de gegevens van Aanbieders (bv Private leasemaatschappijen), Bieders / Kopers en Verkopers voor de uitvoering van de overeenkomst. Daarnaast kunnen de gegevens worden verwerkt om te informeren over het (opnieuw) aanbieden van onze diensten.

    NAW gegevens worden gebruikt om de afstand te kunnen bepalen van verkoper naar koper. Daarnaast wordt het intern gebruikt voor statistische doeleinden.

    Partner aanmelding

    Het is mogelijk dat u via een partner op onze site bent gekomen Hier krijgen wij een melding van (bv Leasemaatschappij i.v.m. private lease inruil) Dit is om met eventuele afwijkende levertijden rekening te houden.

    Gesprek opname

    Alle in- en uitgaande telefoongesprekken worden opgenomen. Dit doen wij in jouw en ons belang. Door het opnemen van de gesprekken hoeft er geen of minder schriftelijke informatie verstrekt te worden. Bovendien is er altijd achteraf vast te stellen welke afspraak wij telefonisch gemaakt hebben. Door je voertuig aan te melden geef je 247 auto(verkopen) toestemming telefonisch contact met je op te nemen.

    IP-adres

    Uw internet-browser verzendt wegens technische redenen automatisch gegevens naar onze webserver, wanneer u toegang neemt tot onze website. Dit zijn onder andere datum en tijd van toegang, de URL van de verwijzende website, de hoeveelheid verzonden gegevens, browsertype- en versie, besturingssysteem zoals uw IP-adres. Deze gegevens worden gescheiden van andere gegevens, die betrekking hebben op het aanbod van onze website. Een indeling van deze gegevens van een bepaald persoon is niet mogelijk. Deze gegevens worden voor statistische doeleinden gebruikt Om misbruik te voorkomen slaat 247 auto (verkopen) de IP-adressen op van de locatie waar de verkoper de auto aanmeldt.

  • Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens opvragen?

    Wij gebruiken jouw e-mailadres om je persoonlijke gegevens aanvragen te verwerken.

    Je kan ons telefonisch bereiken via 088 0024 750 of stuur een e-mail naar administratie@247auto.nl.

  • Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

    Wanneer je een auto bij ons aanmeldt dan hoef je geen account te registeren, dit zorgt ervoor dat sneller klaar bent. Hierdoor vragen wij jou ons te bellen via 088 0024 750 of een e-mail te sturen naar administratie@247auto.nl met de gegevens die jij wilt wijzigen.

  • Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wissen?

    Wij gebruiken jouw e-mailadres om je persoonlijke gegevens aanvragen te verwerken.

    Indien je geen nieuw taxatie verzoek wilt ontvangen, dan kan je dit telefonisch of middels een e-mailbericht op onder staande link verwijderen.

    Je kan ons telefonisch bereiken via 088 0024 750 of stuur een e-mail naar administratie@247auto.nl.

  • Waar kan ik terecht met overige vragen over mijn persoonlijke gegevens?

    Wij streven ervoor om je zo goed mogelijk te ondersteunen met elke vraag die jij hebt. Je kan ons telefonisch bereiken via 088 0024 750 of stuur een e-mail naar administratie@247auto.nl, en we zullen zo spoedig mogelijk antwoorden.

Neem contact op

Heb je nog geen antwoord op jouw vraag?

Stel zelf een vraag of bel 088 0024 750